Grad Pazin

Službene stranice Grada Pazina
Pristupačnost

Predstavljen projekt “Svi različiti – svi važni” i vrtićki kalendar za 2020. godinu

U srijedu (18. prosinca 2019.) u velikoj vijećnici zgrade gradske uprave održan je okrugli stol „Svi različiti – svi važni“ i predstavljanje vrtićkog kalendara za 2020. godinu. Okrugli stol organiziran je u sklopu Erasmus + projekta „Svi različiti – svi važni“ koji se provodi u vrtiću od rujna 2018. godine do kraja ove godine.

Na njemu je osim kratkog prikaza projekta predstaviti mobilnosti realizirane u sklopu projekta te rezultate provedenih aktivnosti: postignute promjene u radu, tematske letke i kalendar Dječjeg vrtića „Olga Ban“ Pazin za 2020. godinu.
Nakon uvodne riječi ravnateljice vrtića Vesne Rusijan, prikazane su aktivnosti tijekom projekta
od strane koordinatorice projekta Maje Obućina, inače pedagoginje vrtića. Nakon toga predstavljene su mobilnosti realizirane u sklopu projekta o čemu su govorile – sudionice projekta Lorena Matković, Gordana Trošt-Lanča, Maja Obućina, Amelia Lušetić, Ingrid Baxa i Vesna Rusijan.

Cilj projekta je osobni i profesionalni rast i razvoj odgajatelja i stručnih suradnika kroz jačanje osnovnih znanja i kompetencija, jezičnih i digitalnih kompetencija te razvoj europske dimenzije kroz razumijevanje multikulturalizma, mogućnosti umrežavanja i stvaranje europskog identiteta organizacije. Kroz razvoj ključnih kompetencija zaposlenika vrtića za pružanje podrške cjelokupnom razvoju djeteta na dva polja: implementacijom elemenata novih pedagogija (Montessori, Waldorf, Vrtić u prirodi) i individualizacijom programa sukladno specifičnim razvojnim potrebama djeteta osigurat ćemo da su svi različiti-svi važni.

Glavne aktivnosti projekta uključuju strukturirane tečajeve čiji su ciljevi u skladu s ciljevima projekta. Osam zaposlenika Vrtića bilo je raspoređeno na četiri različita tečaja: „All children are special“ – Španjolska, „Waldorf pedagogy in early childhood schools – Portugal, „Maria Montessori’s method” – Italija te „Outdoor education: a new way of teaching and learning“ – Finska. Nakon sudjelovanja na tečajevima, sudionici će putem edukacija ostalih odgajatelja u ustanovi i uvođenja inovacija u rad djelovati na cjelokupni razvoj djece, a putem predavanja, članaka i letaka o temama projekta osigurat će se širenje utjecaja i unutar i izvan ustanove te time utjecati i na prepoznavanje postignuća vrtića kod roditelja i u lokalnoj zajednici.

Dugoročni dobici od sudjelovanja u ovom projektu su postizanje nove kvalitete rada s djecom kao odgovor na brzo-mijenjajuće potrebe suvremenog društva te implementacija dobivenih znanja i vještina u kurikulum ustanove.

U dijelu rasprave Nevija Srdoč, pročelnica Upravnog odjela za samoupravu, upravu i društvene djelatnosti pohvalila je aktivnosti vrtića te napomenula kako je bitno neformalno učenje što dovodi do unapređenja rada. Mirjana Margitić, muzejska pedagoginja iz Etnografskom muzeja Istre pohvalila je suradnju s vrtićem koji implementiraju u muzejske metode u rad s djecom. Samanta Čotar, predstavnica roditelja, potaknula je vrtić na prijavljivanje na projekte mobilnosti radnika vrtića izrazilo zadovoljstvo provedbom ovog projekta, dok je Vinko Stihović, član Upravog vijeća vrtića, istaknuo kako je ovaj projekt vrlo bitan, posebno s ekološkog stajališta.

U drugom dijelu predstavljen je vrtićki kalendar, koji sadrži fotografije dječjih radova – lutki, napravljene od prirodnog materijala. Fotografije lutaka su odabrane te je kalendar pomno dizajniran od strane Barbare Galant i tiskan uz pomoć čak 17 donatora.